Kuhmon terveysaseman vastaanotto
Ohjeistus kuntalaisille terveysasemalla asiointiin pandemian aikana
Terveysaseman aukioloajat
ma–to klo 8–16, pe ja juhlapyhien aatto sekä 23.12. ja juhannusaattoa edeltävä päivä klo 8–15.
La–su, juhlapyhinä sekä jouluaattona ja juhannusaattona klo 9-17.
Muina aikoina päivystys Kainuun keskussairaalan yhteispäivystyksessä.
Yhteydenotto terveysasemalle
- Jos sinulle on nimetty yhteyshenkilö, ole häneen yhteydessä puhelimitse tai Omasote-viestin kautta. Mikäli yhteyshenkilö ei heti vastaan puhelimeen, hän soittaa sinulle takaisin mahdollisimman pian.
- Jos sinulle ei ole nimettyä yhteyshenkilöä, saat yhteyden takaisinsoittojärjestelmän kautta. Sinulle tullaan nimeämään oma yhteyshenkilö. Jatkossa asioit yhteyshenkilön kanssa, joko puhelimitse tai Omasote-viestin kautta.
- Kiireellisessä tilanteessa (esim. murtumat, äkillinen vatsakipu) voit hakeutua suoraan terveysaseman vastaanotolle.
Etäpalveluiden avulla hoidamme silloin, kun ei ole tarvetta vastaanottokäynnille. Sinua hoitava ammattilainen tekee arvion hoituuko asia etänä vai vaatiiko vastaanotolla käyntiä. Etäpalveluilla tarkoitetaan Omasote-viestejä ja puhelinkontakteja. Näillä säästämme sekä ammattilaisen että potilaan aikaa ja vaivaa lisäksi vältämme infektiosairauksien leviämistä.
Soitto-ohjeet
Käytössä on takaisinsoittojärjestelmä, johon voit soittaa ma-to klo 7.30-16.00 ja pe klo 7.30-15.00.
Kuuntele puhelimesta kuuluva nauhoite ja toimi annettujen ohjeiden mukaan. Hoitaja soittaa sinulle samana päivänä takaisin tuntemattomasta numerosta. Sinun ei tarvitse soittaa useampaa kertaa hoitajalle, koska soittotietosi tallentuvat järjestelmään. Kansanterveyshoitajien takaisinsoitot kolmen työpäivän aikana.
Valitse asioinnin syy:
1 Ajanvaraus ja hoidontarpeen arviointi (sairaanhoitajat)
2 Pitkäaikaissairauksien hoito (kansanterveyshoitajat)
3 Reseptien uusiminen (terveyskeskusavustajat)
4 Ajan peruminen (käytössä ainoastaan Kajaanissa ja Vuolijoella)
Asiakasmaksut
Lomakkeet
Terveysaseman vaihtaminen
Terveysaseman sairaanhoitaja (takaisinsoitto saman päivän aikana): Hoidon tarpeen arviointi, ohjaus ja ajanvaraus Vastaanotolle saavutaan vain erillisen yhteydenoton ja ajanvarauksen perusteella. |
puh. 08 6156 5635 |
Sairaanhoitajan ympärivuorokautinen puhelinpäivystys Kainuun keskussairaalassa (Päivystysapu) Lankanumerosta numeroon |
puh. 116 117 puh. 08 6156 6000 |
omasote.kainuu.fi Palvelun kautta voi mm. lähettää viestejä ja kysymyksiä sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille sekä uusia sähköisen lääkemääräyksen. |
|
Terveyskeskusavustajat - neuvonta, laskutukseen liittyvät asiat |
puh. 040 671 9006 |
Reseptit ja uusiminen Terveysasemalla uusitaan vain pääsääntöisesti terveysasemalla sairautensa vuoksi hoidossa olevien potilaiden reseptit. Pääasiassa keskushermoston kautta vaikuttavia lääkkeitä (esim. unilääkkeet, rauhoittavat lääkkeet ja vahvat kipu- lääkkeet) uusitaan lääketieteellisin perustein voimassa olevan hoitosuunnitelman mukaisesti. Sähköisten reseptien uusimispyynnön voi lähettää verkossa Omakanta -palvelussa www.kanta.fi/omakanta tai Omasote -palvelussa omasote.kainuu.fi |
puh. 08 6156 5635 |
Faksi | puh. 08 718 0075 |
Hoitotarvikejakelu | |
Kansanterveyshoitajat (Soitettaessa numeroon, tulee tehdä valinta 2. Pitkäaikaissairauksien hoito. Takaisinsoitot kolmen työpäivän aikana.) |
puh. 08 6156 5635 |
Työttömien terveystarkastukset Päivi Ahtonen |
puh. 044 797 0578 |
Yksikön hallinto | |
Tulosyksikön päällikkö Jaana Sievänen | puh. 044 775 0287 |
Apulaisylilääkäri Tuula Sassi | puh. 044 750 2423 |