Paltamon terveysaseman vastaanotto

Oh­jeis­tus kun­ta­lai­sil­le ter­vey­sa­se­mal­la asioin­tiin pan­de­mian ai­ka­na

Chat-palvelu
Terveysasemat palvelevat myös chatissä, jonka kautta yhteydenotto terveysasemalle on nopeaa ja helppoa. Chat-palvelu on avoinna terveysasemien aukioloaikoina. Chat-viestiisi vastaa terveysaseman sairaanhoitaja tai kansanterveyshoitaja. Chatin kautta voit saada neuvontaa ja ohjausta, kysyä lääkkeisiin ja hoidon seurantaan liittyvistä asioista sekä laboratoriotuloksista. Palvelun käyttö on maksutonta, mutta se vaatii kirjautumisen verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. Chat-palveluun (Lin­kin kaut­ta pää­set kir­jau­tu­mi­sen jäl­keen suo­raan Oma­so­ten chat-pal­ve­lun si­vul­le. Jos et ole aiemmin käyttänyt Omasotea, ohjelma vaatii ensin rekisteröitymisen, jonka jälkeen löydät chatin valikosta kohdasta Terveysasemien Chat)

Terveysaseman aukioloajat 
ma–to klo 8–16, pe ja juhlapyhien aatto sekä 23.12. ja juhannusaattoa edeltävä päivä klo 8–15. 
la-su sekä juhlapyhinä, jouluaattona ja juhannusaattona suljettu. 
Muina aikoina päivystys Kainuun keskussairaalan yhteispäivystyksessä
Terveysaseman ollessa suljettuna päivystys Kainuun keskussairaalassa Sotkamontie 13, 87300 Kajaani, Päivystysapu puh. 116 117.

Soitto-ohjeet 
Käy­tös­sä on ta­kai­sin­soit­to­jär­jes­tel­mä, jo­hon voit soit­taa ma-to klo 7.30-16.00 ja pe klo 7.30-15.00. 
Kuun­te­le pu­he­li­mes­ta kuu­lu­va nau­hoi­te ja toi­mi an­net­tu­jen oh­jei­den mu­kaan. Hoi­ta­ja soit­taa si­nul­le sa­ma­na päi­vä­nä ta­kai­sin tun­te­mat­to­mas­ta nu­me­ros­ta. Si­nun ei tar­vit­se soit­taa useam­paa ker­taa hoi­ta­jal­le, kos­ka soit­to­tie­to­si tal­len­tu­vat jär­jes­tel­mään. Kan­san­ter­veys­hoi­ta­jien ta­kai­sin­soi­tot kol­men työ­päi­vän ai­ka­na.

Va­lit­se aluk­si ter­vey­sa­se­ma, jol­la ha­luat asioi­da. 

Seu­raa­vak­si va­lit­se asioin­nin syy: 

1 Ajan­va­raus ja hoi­don­tar­peen ar­vioin­ti (sai­raan­hoi­ta­jat)
2 Pit­käai­kais­sai­rauk­sien hoi­to (kan­san­ter­veys­hoi­ta­jat)
3 Re­sep­tien uu­si­mi­nen (ter­veys­kes­ku­sa­vus­ta­jat)
4 Ajan pe­ru­mi­nen (käy­tös­sä ai­noas­taan Ka­jaa­nis­sa ja Vuo­li­joel­la)

Asiakasmaksut 
Lomakkeet
Ter­vey­sa­se­man vaih­ta­mi­nen 

Terveysaseman sairaanhoitaja (takaisinsoitto saman päivän aikana):  
Hoidon tarpeen arviointi, ohjaus ja ajanvaraus

Vastaanotolle saavutaan vain erillisen yhteydenoton ja ajanvarauksen perusteella.
puh. 08 6156 5322  
Sairaanhoitajan ympärivuorokautinen puhelinpäivystys Kainuun keskussairaalassa (Päivystysapu)
Lankapuhelimesta numeroon
puh. 116 117
puh. 08 6156 6000
omasote.kainuu.fi
Palvelun kautta voi mm. lähettää viestejä ja kysymyksiä sosiaali-
ja terveydenhuollon ammattilaisille sekä uusia sähköisen lääkemääräyksen.
 
Terveyskeskusavustaja puh. 08 6156 5322
Re­sep­tit ja uu­si­mi­nen
Ter­vey­sa­se­mal­la uu­si­taan vain pää­sään­töi­ses­ti ter­vey­sa­se­mal­la sai­rau­ten­sa
vuok­si hoi­dos­sa ole­vien po­ti­lai­den re­sep­tit. Pääa­sias­sa kes­kus­her­mos­ton kaut­ta
vai­kut­ta­via lääk­kei­tä (esim. uni­lääk­keet, rau­hoit­ta­vat lääk­keet ja vah­vat ki­pu-
lääk­keet) uu­si­taan lää­ke­tie­teel­li­sin pe­rus­tein voi­mas­sa ole­van hoi­to­suun­ni­tel­man 
mu­kai­ses­ti. Säh­köis­ten re­sep­tien uu­si­mis­pyyn­nön voi lä­het­tää ver­kos­sa
Oma­kan­ta -pal­ve­lus­sa www.kan­ta.fi/oma­kan­ta tai
Oma­so­te -pal­ve­lus­sa oma­so­te.kai­nuu.fi
puh. 08 6156 5322
Faksi    puh. 08 6156 5352
Hoitotarvikejakelu   

Kansanterveyshoitajat 
(Soitettaessa numeroon, tulee tehdä valinta 2. Pitkäaikaissairauksien hoito)
Takaisinsoitot kolmen työpäivän aikana.)

Riina Hämäläinen, Merja Homanen

puh. 08 6156 5322
Työt­tö­mien, omais- ja per­he­hoi­ta­jien ter­veys­tar­kas­tuk­set,
ajo­kort­ti­tar­kas­tuk­set yli 70-vuo­tiail­le
 (ei ta­kai­sin­soit­toa)
Anna-Kaisa Koistinen
puh. 040 636 3494
Yk­si­kön hal­lin­to  
Tu­lo­syk­si­kön pääl­lik­kö Pia Kemppainen  puh. 044 710 1604
Apulaisylillääkäri Lea Käsmä-Ronkainen puh. 044 797 0655