Kajaani, Vuolijoen terveysaseman vastaanotto

Oh­jeis­tus kun­ta­lai­sil­le ter­vey­sa­se­mal­la asioin­tiin pan­de­mian ai­ka­na

Chat-palvelu
Terveysasemat palvelevat myös chatissä, jonka kautta yhteydenotto terveysasemalle on nopeaa ja helppoa. Chat-palvelu on avoinna terveysasemien aukioloaikoina. Chat-viestiisi vastaa terveysaseman sairaanhoitaja tai kansanterveyshoitaja. Chatin kautta voit saada neuvontaa ja ohjausta, kysyä lääkkeisiin ja hoidon seurantaan liittyvistä asioista sekä laboratoriotuloksista. Palvelun käyttö on maksutonta, mutta se vaatii kirjautumisen verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. Chat-palveluun (Lin­kin kaut­ta pää­set kir­jau­tu­mi­sen jäl­keen suo­raan Oma­so­ten chat-pal­ve­lun si­vul­le. Jos et ole aiemmin käyttänyt Omasotea, ohjelma vaatii ensin rekisteröitymisen, jonka jälkeen löydät chatin valikosta kohdasta Terveysasemien Chat)

Terveysaseman aukioloajat 
ma–to klo 8–15, pe, juhlapyhien aatto sekä 23.12. ja juhannusaattoa edeltävä päivä klo 8–14. 
la-su sekä juhlapyhinä, jouluaattona ja juhannusaattona suljettu. 
Päivystys Kainuun keskussairaalan yhteispäivystyksessä
Terveysaseman ollessa suljettuna päivystys Kainuun keskussairaalassa Sotkamontie 13, 87300 Kajaani, Päivystysapu puh. 116 117.
 
Soitto-ohjeet 
Käy­tös­sä on ta­kai­sin­soit­to­jär­jes­tel­mä, jo­hon voit soit­taa ma-to klo 7.30-16.00 ja pe klo 7.30-15.00. 
Kuun­te­le pu­he­li­mes­ta kuu­lu­va nau­hoi­te ja toi­mi an­net­tu­jen oh­jei­den mu­kaan. Hoi­ta­ja soit­taa si­nul­le sa­ma­na päi­vä­nä ta­kai­sin tun­te­mat­to­mas­ta nu­me­ros­ta. Si­nun ei tar­vit­se soit­taa useam­paa ker­taa hoi­ta­jal­le, kos­ka soit­to­tie­to­si tal­len­tu­vat jär­jes­tel­mään. Kan­san­ter­veys­hoi­ta­jien ta­kai­sin­soi­tot kol­men työ­päi­vän ai­ka­na.

Va­lit­se aluk­si ter­vey­sa­se­ma, jol­la ha­luat asioi­da. 

Seu­raa­vak­si va­lit­se asioin­nin syy: 

1 Ajan­va­raus ja hoi­don­tar­peen ar­vioin­ti (sai­raan­hoi­ta­jat)
2 Pit­käai­kais­sai­rauk­sien hoi­to (kan­san­ter­veys­hoi­ta­jat)
3 Re­sep­tien uu­si­mi­nen (ter­veys­kes­ku­sa­vus­ta­jat)
4 Ajan pe­ru­mi­nen (käy­tös­sä ai­noas­taan Ka­jaa­nis­sa ja Vuo­li­joel­la)

Asiakasmaksut 
Lomakkeet
Ter­vey­sa­se­man vaih­ta­mi­nen 

Terveysaseman sairaanhoitaja (takaisinsoitto saman päivän aikana): 
Hoidon tarpeen arviointi, ohjaus ja ajanvaraus

Vastaanotolle saavutaan vain erillisen yhteydenoton ja ajanvarauksen perusteella.
puh. 08 6156 7207
 
Sairaanhoitajan ympärivuorokautinen puhelinpäivystys Kainuun keskussairaalassa (Päivystysapu)
Lankapuhelimesta numeroon
puh. 116 117
puh. 08 6156 6000
omasote.kainuu.fi
Palvelun kautta voi mm. lähettää viestejä ja kysymyksiä sosiaali-
ja terveydenhuollon ammattilaisille sekä uusia sähköisen lääkemääräyksen.
 
Terveyskeskusavustaja
- avoinna ma-pe klo 8-10
- reseptiasiat
puh. 08 6156 7207
 
Reseptit ja uusiminen
Terveysasemalla uusitaan vain pääsääntöisesti terveysasemalla sairautensa
vuoksi hoidossa olevien potilaiden reseptit. Pääasiassa keskushermoston kautta
vaikuttavia lääkkeitä (esim. unilääkkeet, rauhoittavat lääkkeet ja vahvat kipu-
lääkkeet) uusitaan lääketieteellisin perustein voimassa olevan hoitosuunnitelman 
mukaisesti. Sähköisten reseptien uusimispyynnön voi lähettää verkossa
Omakanta -palvelussa www.kanta.fi/omakanta tai
Omasote -palvelussa omasote.kainuu.fi
puh. 08 6156 7207
 
Faksi 08 6156 5527
Hoitotarvikejakelu   
Kansanterveyshoitaja
(Takaisinsoitot kolmen työpäivän aikana.)

Taina Simula
puh. 08 6156 5530
Yk­si­kön hal­lin­to  
Tu­lo­syk­si­kön pääl­lik­kö  Pia Kemp­pai­nen  puh. 044 710 1604
Apu­lai­sy­li­lää­kä­ri  Lea Käsmä-Ronkainen (ajalla 1.9.2020-28.2.2021) puh. 044 797 0655